Saturday, May 12, 2007

Ietsisme onderweg

Daar lag een boek op mijn weg. Ik nam het in mijn hand en het was een boek dat ik ooit gekocht heb in mijn ietsisme tijdperk. Mijn man heeft mij zojuist uitgelegd wat ietsisme is en dus ben ik geneigd om het meteen toe te passen. Is dat nu wel of niet impulsief? Dan zou ik mij daar weer in verdiepen moeten. Mijn kennis van dat woord is oppervlakkig. Woorden zijn niet zo vol betekenis, of wel? Als ik een bord zie met een huis, dan betekent dat toch niet zoveel? of wel? Het boek behandelt de betekenis van onderwerpen in dromen. Een woordenlijst met de betekenis. Erg vaak staat dat de betekenis tegengesteld is aan wat je zou vermoeden. In een droom is gekleed gaan niet zo goed en naakt zijn is een bijzonder gunstig voorteken. Hebben woorden betekenis? Echt?

No comments: