Sunday, June 24, 2007

weer een boek

Regenachtig weer is heerlijk. Vrij uitzicht over stille regenachtig frisgroene straten. Natte oranje dakpannen waaronder vogels turen. De grote kastanje op afstand raakt nog net niet de bovenkant van het kozijn aan. Daarachter zie ik een klein beetje blauw door het wolkendek heen of is het wat ik wil zien? Mijn dochter wil naar de speeltuin.

Er is een bedrijf, in Denemarken, waar het personeel bestaat uit werknemers met Asperger. Er is verbazing omdat de werknemers met Asperger onderling goed communiceren. Ik ben er niet verbaasd over want het past in mijn beeld van de wereld. Ik heb gisteren een nieuw onderwerp voor een nieuw boek gevonden. Het vinden kwam door een opmerking van mijn man, waarop ik reageerde: daar moet je een boek over schrijven, er zijn veel mensen waarvan ik weet dat ze ermee worstelen, maar er is nog niets over geschreven. Dat moet jij doen. Zei hij. En dus heb ik alvast wat getypt. Misschien ga ik voor dit boek ervaringsverhalen verzamelen.

No comments: