Tuesday, October 30, 2007

voorloper met rekenen, oproep voor materiaal

Het onderwijs is niet berekend op kinderen die extreem voorlopen met rekenen, maar achterop zijn met taal. Een thema dat een paar jaar lang al actueel is binnen ons gezin en dat ik graag op de agenda zet. Wat te doen?
Een idee is oefen taal met de rekeninteresse. Dus zoek alles wat je kunt op het gebied van rekenen en laat haar daar ongemerkt mee leren lezen en schrijven. Aardrijkskunde met rekenen, Geschiedenis met getallen, bio met -je raadt het al- rekenen.

Kijk ook op mijn blog ,
ik verzamel daar wat ik vind tot nu toe. Er zijn een paar posts over leuke boeken voor bèta's (een jongen die een eigen lijst heeft gemaakt op een eigen site; link volgen). Wie er aan bij wil dragen, graag! Maar er zijn heel wat andere dingen die de moeite zijn. Coachingkaarten vindt mijn wiskundegek ook wel leuk. -met mate, dat wel.

No comments: