Tuesday, April 24, 2007

de intellectuele oplader

Ik ben bekaf, maar nog niet helemaal. Maar wat ik dringend nodig heb is even wat diepgang. Even een intellectuele opfrisser. Even mijzelf opladen. Afgelopen dagen waren gevuld met doen, niet met reflexie. Ik houd mijzelf vluchtig voor dat ik goed bezig ben, maar er is nauwelijks tijd om er stil bij te staan. Stilstaan is even belangrijk als doen. Bij het stilstaan geef je ruimte aan denken, voelen en herstel. (En dat met die chakra's zou ik wel een voelkunst willen benoemen.)
Overigens dacht ik de laatste dagen na over kunst aan de Universiteit. Een thema wat ik aan de Universiteit al aansneed. In Amerika worden bepaalde studierichtingen 'Arts' genoemd die wij hogeschool of Wetenschap benoemen. Dat vind ik een interessant verschil omdat het een verschil in denken benadrukt. Ik ben mij gaan afvragen wat erop tegen is om Wetenschap op een meer kunstzinnige manier te benaderen. Dus als het opbouwen van modellen, niet van klei maar van theorieën, ideeën en verbanden.
Maar hoe laad je nu het beste op?
Een gedicht, of geschrift? een gebed of meditatie? een beetje zelfstudie?
bloggen misschien?

No comments: