Thursday, January 4, 2007

Houdt u ook van bibliotheken? Ik heb de weg gevonden naar deze
http://www.vti.be/en/bib_trefwoorden.asp?xvader=-1&Id=289
De bibliotheek van het Vlaams Theater Instituut. Daarin komen wel drie van mijn interessen samen, theater, boeken en kennis. Het kan niet misgaan. Ik zocht op een van mijn favorieten, Tsjechov. Was het mijn nieuwsgierigheid naar het zoeksysteem dat mij gebaarde een verkeerde spelling in te voeren? Het maakte niets uit. De juiste spelling wordt net zoals bij google aangeboden. Een klik daarop en je krijgt een lijst met boeken met toneelstukken, krantenknipsels van recensies en filmfragmenten.
Als je op 'theory' zoekt, vind je een lijst boeken bij Amazon verkrijgbaar met theatertheorie. Nu als je op zoek bent naar de handleiding van de mens, is dat niet een vreemde plaats om te beginnen of eindigen.

No comments: