Tuesday, January 2, 2007

vervelend huishoudelijk werk, depressie, snel denken

Nu ik hier op dit drietalenpunt ben geraakt, wil ik een moment stilstaan bij mijzelf. Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik heb het nodig om regelmatig aandacht aan mijn innerlijk te besteden. Dat maakt mij een stuk prettiger in de omgang en het maakt de berg was minder moeilijk te bedwingen. Huishoudelijk werk is voor mij erg vervelend, temeer omdat ik niet goed zie en er dus langzaam over doe. Juist daarom is bewust iedere dag iets leren voor mij de manier om het vol te houden.
Ik las een artikel waarin een verband wordt beschreven tussen depressie en snel denken. Snel denken zou helpen tegen depressie. Nu zou ik in een bespreking van het onderzoek kunnen verzanden en heb besloten om dit zijpad niet te kiezen. Stel dat het waar is en snel denken verlicht depressie. Waarom remmen we kinderen dan af?

No comments: